2015-02-26

Vad målar du just nu, Inger Åhs?

Jag var nyfiken på vad Inger Åhs målar just nu och skickade henne den frågan för några dagar sedan.

– Just nu målar jag stilleben. Jag har gjort en uppställning i ett hörn där ljuset inte ändrar sig så mycket.
Detta eftersom jag behöver tid för att genomföra mitt akvarellmåleri, som är mycket tekniskt och kräver långa torktider och många skikt och moment.




– Har du något projekt, eller något du undersöker med ditt skapande?

– Jag har intresserat mig för speglingar. Just nu undersöker jag skuggor, inte bara föremålens utan i största allmänhet. Jag målar gärna i motljus.







Läs mer om Inger Åhs och hennes konst på www.ingerahs.se

Bilderna i detta inlägg är lånade från www.ingerahs.se och publicerade med Ingers tillstånd.
De får inte kopieras eller användas någon annanstans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar