2015-03-05

Ett par frågor till Inger Åhs om hennes konstnärskap

– När finner du bäst inspiration och börjar måla?
– Inspirationen kommer när jag har tid att koncentrera mig. När jag måste göra uppehåll är det alltid uppförsbacke som väntar. Det är väldigt motigt och tar tid innan det börjar fungera.

– Vad är ditt favoritmotiv, och varför? 
– Motiven är inte så viktiga för mig. De är bara en förevändning för att måla. Det måste finnas en dragningskraft i motivet.  Som jag ser det målar man oavsett motiv alltid sitt inre liv. Jag brukar arbeta mig igenom ett tema och sedan jag utforskat det lägger jag det oftast bakom mig.


Läs mer om Inger Åhs och hennes konst på www.ingerahs.se

Bilderna i detta inlägg är lånade från www.ingerahs.se och publicerade med Ingers tillstånd. 
De får inte kopieras eller användas någon annanstans.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar